3+3 alkalomból álló online képzés autista gyerekeket nevelő szülőknek és a gyerekekkel foglalkozó szakembereknek.

A képzés felépítése:

  • 3×90 perc elméleti rész (önmagában is választható)
  • 3×90 perc kiscsoportos konzultáció (az elméleti részt már végzettek számára), a témához kapcsolódó saját kérdések megvitatása. (Részletek lejjebb.)

Felhívjuk a korábbi előadás-sorozaton részt vettek figyelmét, hogy ők is jelentkezhetnek a kiscsoportos konzultációra.

Miért ajánljuk?

Évtizedek kutatásai és tapasztalata bizonyítja, hogy a vizuális információkat, vagyis minden olyan információt, ami látható, a legtöbb autista gyermek

  • könnyebben érti
  • könnyebben dolgozza fel és
  • könnyebben is őrzi meg.

A vizuális támogatás számos ismert, autista emberek támogatására kidolgozott módszertan alapja, (pl. TEACCH módszertan, vagy a PECS – képcserés kommunikációs rendszer), alkalmazásukhoz képzett szakemberek támogatása szükséges. Azonban szülőként, közeli családtagként és segítő szakemberként is nagyon sok lehetőségünk van arra, hogy a vizuális támogatáson alapuló eszközöket a hétköznapokban, otthoni környezetben és az élet különböző színterein (pl. óvoda, iskola, vendégség) sikerrel alkalmazzuk.

  • MIBEN SEGÍT A VIZUÁLIS TÁMOGATÁS?
  • Könnyebb vele a gyermek figyelmét felkelteni.
  • Érthetőbb a gyermek számára, így a kölcsönös megértést erősíti.
  • Segítségével könnyebben feldolgozható válaszokat kap a kérdéseire – pl. mit, mikor, kivel, hol, hogyan stb. fogunk csinálni.
  • Ezért nyugodtabbá, kiszámíthatóbbá, így sokkal biztonságosabbá teheti számára a környezetet, a mindennapokat.
  • Nem kell „százszor” újra elmondanunk mindent, mert a vizuális információ megmarad.
  • Segítségével a gyermek megélheti önállóságát, könnyebben hozhatja meg saját választásait, döntéseit.

Kinek ajánljuk:

  • autista gyermeket nevelő szülők és más közeli családtagoknak
  • a közösségekben dolgozó kisgyermeknevelőknek, óvónőknek, tanítóknak, tanároknak és más segítő szakembereknek.

A képzés olyan résztvevők számára hasznosítható a legjobban, akik a már rendelkeznek valamennyi alapismerettel az autizmusról.

Kik vezetik?

dr. Simó Judit

gyermekpszichiáter

Nagy Orsolya

konduktor, autista gyerekeket nevelő szülő

Mit fogunk csinálni?

I. blokk

Bevezető képzés. Szemléleti alapok, a vizuális támogatás elve, eszközei, alkalmazása.
Nagycsoport, maximum 50 fő részvételével.

1. Szemléleti , elméleti és gyakorlati alapok
2. A vizuális támogatás módszerei, eszközei
3. Gyakorlati alkalmazás, elkészítés, bevezetés

II. blokk

Az I. blokkot végzettek számára személyesebb, egyéni, mindennapi gyakorlati kérdések megvitatása.
Kiscsoport, 5-6 fő részvételével. A kiscsoportokat a gyermekek életkorának és a legégetőbb kérdéseknek megfelelően állítjuk össze, pedagógusok számára igény és lehetőség szerint külön kiscsoportot indítunk.

Konkrét helyzetek, konkrét megoldások.