Elkezdődött az időszak, amikor bárki, akinek adózott jövedelme van, segíteni tudja a civil szervezeteket úgy, hogy egy forintot sem kell kiadnia. Hiszen már kiadta, mert befizette az adóját.
Ne hagyjátok, hogy „elvesszen” az államkasszában! Irányítsátok ahhoz a szervezethez, akinek a munkáját segíteni szeretnétek. Nyilatkozzatok. 🙂

Ha ez pont a Mars Autistákért Alapítvány, akkor annak nagyon örülünk. De a lényeg, hogy nyilatkozatra fel! 🙂

Van a NAV-nak egy könnyen érthető oldala az SZJA bevallással kapcsolatban: https://www.nav.gov.hu/nav/szja/szja
Ezen az oldalon minden infót megtaláltok az adóbevallásról.

Ha mégsem szeretnétek ezt böngészni, kigyűjtöttük az 1% felajánlással kapcsolatos leglényegesebb információkat, tennivalókat.
A nyilatkozásnak 2 módja lehetséges:

  1. Elektronikusan (ügyfélkapun keresztül)
  2. Papír alapon

ELEKTRONIKUS nyilatkozat

Az eSZJA felületen keresztül konkrétan 6 lépésben, 9 kattintással lehet a nyilatkozatot elküldeni. Úgyhogy most nézzük a lépéseket:

  1. lépés: https://eszja.nav.gov.hu/app/login/#login oldal megnyitása és belépés
  2. lépés: bejelentkezés
    Az alábbi 3 lehetőségből lehet választani:
  3. lépés: a bejelentkezést követően, a következő felületen lehet a nyilatkozathoz jutni
  4. lépés: adószám megadása
    Itt először arra vonatkozóan kell nyilatkozni, hogy a NAV megadhatja-e adatainkat (név, cím, e-mail cím) a szervezetnek.
    FONTOS tudni, hogy ez nem kötelező! Ha valaki nem tölti ki, akkor anonim marad, de ettől még nyilatkozhat!

    Ezt követően jön a legfontosabb rész: az adószám megadása
    (csak emlékeztetésképpen: Mars Autistákért Alapítvány: 18945267-1-41)
    Az adószámot pontosan kell beírni, és akkor a rendszer kitölti a szervezet nevét.
  5. lépés: mentés, majd tovább a beadáshoz

  6. lépés: beadás 4 kattintással
    1. kattintás

    2. kattintás

    3. kattintás

    4. kattintás

    Sikeres beküldés! 🙂

PAPÍR ALAPÚ nyilatkozat

  1. lépés: https://webnyk.nav.gov.hu/app/public.action#index oldal megnyitása
  2. lépés: saját adóazonosító megadása (adókártyán lévő szám)
  3. lépés: szervezet adószámának megadása
  4. lépés: ellenőrzést követően nyomtatás

Ezt követően az oldal pdf-et generál, ami automatikusan letöltődik. Ezt a nyomtatványt kell nyomtatás után lezárt borítékban személyesen vagy postán a NAV-nak eljuttatni.
NAV címek: https://bit.ly/2W2sz2K

Fontos, hogy a rendelkezés május 22-ig nyújtható be.

Címkék: